Υπόθεση Delivery

Ενημερώθηκε: Νοε 3



Τα νούμερα

Ο ανταγωνισμός στη διανομή φαγητού στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα υψηλός, αφού η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως στην κατά κεφαλήν κατανάλωση delivery. Οι Έλληνες καταναλωτές σε όποια περιοχή και αν βρίσκονται έχουν συνήθως πολλές επιλογές για delivery φαγητό από ολοένα και περισσότερες κουζίνες. Στην χώρα μας γίνονται περίπου 150.000 παραγγελίες delivery με τζίρο πάνω από 400.000€ ετησίως. Το online delivery (όχι μέσω τηλεφώνου, αλλά μέσω site ή πλατφόρμας) χρόνο με το χρόνο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2011 το ποσοστό των παραγγελιών που γινόταν online ήταν 8% φέτος έχει ξεπεράσει κατά πολύ το 50%.


το ποσοστό των παραγγελιών που γινόταν online έχει ξεπεράσει κατά πολύ το 50%.

Branding

Το ότι δεν παρέχετε την υπηρεσία στο χώρο σας είναι ένας λόγος παραπάνω να ενισχύσετε το branding σας. Ο πελάτης σας πρέπει να συνδέσει την εμπειρία που του παρέχετε με την εικόνα σας. Διαλέξτε ένα ξεχωριστό logo που ταιριάζει στην επιχείρησή σας και αποτυπώστε το στις συσκευασίες σας.


Remarketing

Όσον αφορά το marketing, το delivery έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα dine-in εστιατόρια. Γνωρίζει τους πελάτες του. Σπάνια όμως οι επιχειρήσεις που παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες αξιοποιούν αυτά τα δεδομένα. Κάντε ανάλυση του πελατολογίου σας, βρείτε ποιες ηλικίες σας προτιμούν. Χρησιμοποιήστε κάποιο λογισμικό για να δείτε την διασπορά των παραγγελιών σας σε ένα χάρτη, ώστε να στοχεύσετε για παράδειγμα μια διανομή φυλλαδίων σε μια γειτονιά που είστε λιγότερο δημοφιλείς. Στείλτε ακόμα emails με τις προσφορές σας στους πελάτες σας (αφού πρώτα πάρετε τη συναίνεσή τους).


Σπάνια οι επιχειρήσεις delivery αξιοποιούν τα δεδομένα των πελατών τους

Πάροχοι delivery - τα υπέρ και τα κατά

Κακά τα ψέματα, είναι σχεδόν αδύνατο να διακριθείτε στον ανταγωνισμό χωρίς να συνεργαστείτε με μία τουλάχιστον πλατφόρμα online παραγγελιών, ειδικά αν δεν έχετε ήδη χτίσει μια πολύ καλή σχέση με ένα μεγάλο αριθμό πελατών. To βασικότερο πλεονέκτημα των παρόχων online delivery είναι ότι θα σας κάνουν γνωστούς σε ένα πολύ μεγάλο κοινό σε ελάχιστο χρόνο. Ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε σε έναν καθόλου κεντρικό δρόμο και δεν έχετε δαπανήσει καθόλου χρήματα για διαφήμιση, η επιχείρησή σας θα προβληθεί στους μισούς υποψήφιους πελάτες σας!


Τα σημαντικότερα μειονεκτήματα είναι δύο:

  1. Το κόστος! Οι γνωστοί πάροχοι θα σας ζητήσουν έως και 12-15% του τζίρου των παραγγελιών σας. Αυτό το ποσό θα ήταν πολύ καλό αν έφερνε μόνο νέους πελάτες, αλλά δυστυχώς πολλοί από αυτούς θα συνεχίσουν να παραγγέλνουν μέσω παρόχου και όχι τηλεφώνου, αφού, αυτό το κοινό τουλάχιστον, προτιμά αυτόν τον τρόπο.

  2. Το δεύτερο μειονέκτημα είναι ότι, όσο εύκολα μέσω μιας πλατφόρμας αποκτάτε νέους πελάτες, τόσο εύκολα τους χάνετε. Οι πελάτες σας θα βομβαρδίζονται καθημερινά με νέους ανταγωνιστές αλλά και προσφορές ή εκπτώσεις από άλλους.


Η χρυσή τομή

Στόχος σας λοιπόν πρέπει να είναι να παίρνετε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες από τις πλατφόρμες online delivery, αλλά και να κάνετε όσους περισσότερους πελάτες μπορείτε να συνεχίζουν να παραγγέλνουν απευθείας από εσάς. Χρειάζεστε τρία πράγματα για να το πετύχετε:

  1. Να έχετε δική σας πλατφόρμα online παραγγελίας. Με αυτόν τον τρόπο ο πελάτης μπορεί να παραγγέλνει απευθείας από εσάς, χωρίς να αλλάζει τις συνήθειές του.

  2. Να δώσετε κίνητρο για να παραγγείλει κάποιος απευθείας από εσάς. Αυτό μπορεί να είναι κάποιες αποκλειστικές προσφορές ή να έχετε ένα loyalty σύστημα.

  3. Να τους το πείτε! Το ότι κάνατε το δικό σας website δεν σημαίνει πως οι πελάτες σας το ξέρουν. Οι πάροχοι ξοδεύουν εκατομμύρια για διαφημίσεις. Εσείς ωστόσο ακόμα και αν δεν θέλετε να ξοδέψετε για διαφήμιση θα πρέπει τουλάχιστον σε κάθε παραγγελία να βάλετε ένα ενημερωτικό έντυπο για τα οφέλη που θα έχει ο πελάτης αν την επόμενη φορά παραγγείλει από εσάς.

105 προβολές

Όροι χρήσης 

Προσωπικά δεδομένα

Log in

Powered by C GROUP SA